Giving Up Wine

放棄葡萄美酒 

I was walking down the street when I was ac costed by a particularly dirty and shabby-looking homeless woman who asked me for a couple of dollars for dinner.
當我正沿著街道行走的時候,我被一個看起來衣衫破舊、非常骯髒無家可歸的女遊民搭訕,她問我有沒有一兩塊錢給她吃晚餐。

I took out my wallet、got out ten dollars and asked、'If I give you this money、will you buy wine with it instead of dinner?' 
我取出了我的皮夾,拿出了十元然後問,如果我給你這錢,你將會用它去買葡萄酒而非晚餐嗎?

 
'No、 I had to stop drinking ! years a go'、the homeless woman told me. 
不,我必須停止喝! 很久不喝了!、無家的女人告訴我。

'Will you use it to go shopping instead of buying food?' I asked. 
你會用它去購物中心血拼而非買食物嗎?我問。

'No、 I don't waste time shopping,' the homeless woman said. 'I need to spend all my time trying to stay alive.' 
不,我不會浪費時間血拼,無家的女人說。 我需要用所有精力在嘗試維持生活。

'Will you spend this on a beauty salon instead of food?' I asked. 
你會把它花在美容院而非食物嗎? 我問。

'Are you NUTS!' replied the homeless woman. I haven't had my hair done in 20 years!' 
你瘋了嗎!' 無家的女人回答。 我已經 20 年沒有做過頭髮!

'Well、 I said、'I'm not going to give you the money. Instead、 I'm going to take you out for dinner with my husband and me tonight.

很好,我說, 那我不要給你錢。 相反地,今晚我要帶妳去,和我的丈夫一起吃晚餐。

'
The homeless Woman was shocked. 'Won't your husband be furious with you for doing that? I know I'm dirty、and I probably smell pretty disgusting.' 
無家的女人感到異常吃驚。我知道,我是骯髒的,而且我可能聞起來相當令人厭惡。你的丈夫難道不會因為這樣而對妳不滿嗎?

I said、'That's okay. It's important for him to see what a woman looks like after she has given up shopping、hair appointments、and wine.' 
我說,那沒關係。 重要的是讓他知道,當一個女人在她放棄購物、做頭髮和美酒之後,看起來會像什麼。

哈~沒錯。笑一個唄。

 

生活上有許多事真的都需要一點智慧--尤其女人!XD

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    以默 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()